Dekorációk minden alkalomra

IndigoDecor

IndigoDecor

Szivárványszín nosztalgia

2015. szeptember 05. - indigodecor

Évekkel ezelőtt négy kis unokatesónak az anyukái összefogtak és egy közös szülinapot szerveztek nekik.


100_0044.jpg

Én is köztük voltam, lelkesen és örömmel készültem a szivárvány színű szülinapra., A téma persze nem túl eredeti,  de nagyon szép és ki akartuk ezt is próbálni. Akkor még nem tudtam, hogy egyszer blogot írok, így nincsenek szép fotók, majd a nagybácsik fotóiból vágok ki részleteket! :D

Díszítés

Egyrészt volt színes bunting, papírból.

bunting.jpg

És voltak szélforgók. Nagyon szeretem a szélforgókat, csináljatok szélforgót minden szülinapra, mert szuper! :) Én hat színben, összesen több mint 60 darabot gyártottam le. Először is szépek lettek és szél is volt, így jól forogtak! Kis fémvödrökbe homokot tettünk és mindegyikbe szúrtunk hat különböző színűt. Azért is volt jó, mert vendégajándékként a végén mindenki hazavitt egyet.

100_0035.jpg

 

Én így gyártok szélforgót:

Ami kell hozzá: hurkapálca (a hagyományos, puhább típusú!), kisfejű gombostű, színes papír, gyöngyök, ragasztó pisztoly

Én 8,5cm x 8,5cm-es négyzetet vágtam ki a papírból, ebből a végén egy tenyér nagyságú szélforgó lett. Magát a szélforgót kb. így csináltam (forrás: katt a képre):

szelforgo_keszites.jpg

A hurkapálcát elfeleztem és egy kis szöggel az egyik végébe lyukat ütöttem. Volt, hogy a teteje beszakadt (nem lyuk lett, hanem egy hasadék) de az sem baj, mert abba is jól beleszorul a gombostű. A gombostűre feltettem a szélforgót, két szem gyöngyöt (hogy kicsit jobban elálljon) és átdugtam a hurkapálca tetején lévő lyukon. Mivel a másik oldalon nagyon kilógott a tű lecsíptem a végét egy harapófogóval, rácsöppentettem egy csepp ragasztót (ragasztópisztolyból) és gyorsan rányomtam egy nagyobb gyöngyöt. Ez azért kell, hogy a vége se legyen veszélyes vagy szúrós és így jól is tart.

101_0011.jpg

101_0004.jpg

100_9999.jpg

Ami még érdekesebb, az a tálalás és az étel-ital volt.

201311_childrens_tableware.jpg

A tálalás kérdésén sokat gondolkodtunk, ugyanis sok volt a meghívott, ráadásul egy réten tartottuk a szülinapot. A szempontok a következők voltak: könnyű kezelhetőség (nem porcelán, üveg), szivárvány színű. Az eldobható műanyag tányért, poharat rögtön kizártuk, mert az nem tetszett. A papír étkészlet még sokáig tartotta magát mint lehetőség, rengeteget kerestem, de egyrészt drága volt, másrészt nem voltak megfelelőek a színek. Így jutottunk el az IKEA-hoz. Műanyag tányérjait, poharait, evőeszközeit választottuk. Árban sokkal jobb, mint a színes, papírból készült étkészlet, ráadásul ez tartós. Annyi csak a szépséghiba, hogy hat színű az étkészlet, így nálunk a szivárványnak is hat színe lett, ugyanis ehhez igazítottuk végül az egész parti színeit.

kalas-pohar-vegyes-szinek_0145357_pe304804_s4.JPG

 

Úgy döntöttünk, hogy az innivalók és az ennivalók is a szivárvány színeiben pompázzanak.

100_8826.jpg

Üvegekbe hatféle színű szörpöt kevertünk, hat színű gyümölcs és zöldség is volt, valamint a kenyérre hatféle színű feltétet lehetett kenni. Össze is szedem mindegyik színhez, a fenti felsorolás sorrendjében:

Citrom sárga: limonádé, citrom szörp, bodza / ananász, banán / paprika / tojás krém

Narancssárga: narancs szörp / narancs / répa / körözött

Piros-rózsaszín: málna szörp / alma / paradicsom, kaliforniai paprika / zakuszka

Kék:  kék áfonya szörp / szilva, áfonya / zöldséget és rávalót sajnos nem tudtunk, de színezékkel lehet csalni

Zöld: zöld alma, kivi szörp / zöld alma, kivi, szőlő / uborka / zöld fűszeres tejfölös-túrós

Lila: fekete ribizli szörp (lehet csalni, kis málnaszörp még hozzá) / lila szőlő / lila káposzta, hagyma / cékla krém

Ezzel amúgy jól el lehet szórakozni, ti is kitalálhattok még sokfélét!

100_8823.jpg

100_8836.jpg

 

Voltak még persze lufik, szivárványos torták, sok jókedvű vendég, aranyos ünnepeltek. :) A dekorációt és szervezést tekintve nem mindent csinálnék ugyanúgy, de volt sok jó ötlet. És szívesen kipróbálnék új dolgokat is, remélem lesz még alkalmam szivárványos szülinapot csinálni! Próbáljátok ki ti is!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://indigodecor.blog.hu/api/trackback/id/tr927741358

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása